CPU سرور چیست؟

۴ بازديد
CPU سرور واحد پردازش مرکزی یا CPU است که در قلب سرور قرار دارد. نقش آن انجام "چرخه های دستورالعمل" است - یعنی کار با سایر اجزای داخل یک سرور برای انجام محاسباتی که بار کاری اولیه یک سرور را شامل می شود. اینگونه است که سرورها وظایف بی‌شماری را انجام می‌دهند.
خود CPU ممکن است زیاد بزرگ به نظر نرسد و تراشه ای است که می توانید در دست بگیرید. در داخل این تراشه مجموعه کاملی از ابزارها برای اجرای محاسبات وجود دارد، مانند شمارنده برنامه، رجیستر CPU و واحد منطق حسابی (ALU). همه اینها برای انجام چرخه‌های دستورالعمل استفاده می‌شوند که می‌توانند به چهار مرحله تقسیم شوند: واکشی، رمزگشایی، اجرا و بازگردانی. به همین دلیل، چرخه دستورالعمل را چرخه fetch-decode-execute نیز می نامند.
حال به این سوال پاسخ می دهیم که چه پردازنده ای برای سرور مناسب است؟
قبل پاسخ به این سوال خوب است بدانید که شما می توانید برای استعلام قیمت و خرید قطعات سرور به سایت اینجا کنید.
برای اینکه پردازنده مناسب سرور خود را انتخاب باید فاکتورهایی را در نظر بگیرید:
سرعت کلاک: این ضریب بر حسب گیگاهرتز اندازه گیری می شود. هر چه این عدد بیشتر باشد، سرعت کلاک بیشتر می شود. پردازنده سرور شما باید بتواند محاسبات را به طور مداوم انجام دهد تا برنامه را اجرا کند.
هرچه ضریب سرعت کلاک بیشتر باشد، پردازنده سریعتر می تواند محاسبات را انجام دهد. سرعت کلاک و عرض بیت تعیین می کند که چه مقدار داده در یک ثانیه جریان می یابد.
اگر سرعت پردازنده برابر با 2.92 گیگاهرتز و عرض بیت 32 بیت باشد، به این معنی است که می تواند تقریبا 3 میلیارد واحد داده 32 بیتی در ثانیه پردازش کند. به عبارت دیگر، حتی اگر برنامه های سنگین را با این سرعت ساعت اجرا کنید، پاسخگویی عالی خواهید داشت.
هسته ها: اگر در اوایل دهه 2000 صاحب یک کامپیوتر بودید، احتمالا به یاد دارید که وقتی یک برنامه از کار می افتاد، کل سیستم از کار می افتاد. این مشکل تنها مربوط به سیستم عامل نیست، بلکه به پردازنده نیز مربوط می شود.
یک پردازنده تک هسته ای به این معنی است که نمی تواند چندین برنامه را همزمان اجرا کند. ظاهرا می توان چندین برنامه را به طور همزمان با یک پردازنده چند هسته ای پردازش کرد زیرا آنها را به چندین واحد تقسیم می کند.
اگر به طور تصادفی یکی از هسته ها خراب شد، می توانید در حین بررسی مشکل به کار خود ادامه دهید. یا می توانید سایر هسته های در حال اجرا را برای راه اندازی مجدد کرنل متخلف خاموش کنید.
Thread count: این عامل به تعداد پردازنده هایی که یک تراشه می تواند به طور همزمان کنترل کند، اشاره دارد. تعداد thread ها بسیار شبیه به تعداد هسته ها است. در عین حال، یک پردازنده با قابلیت چند رشته ای به این معنی است که به یک هسته اجازه می دهد تا دو رشته ایجاد کند.
کش: از کش برای افزایش سرعت دسترسی به دستورالعمل ها و داده ها بین پردازنده و رم استفاده می شود. سه نوع کش وجود دارد:
L1 سریعترین و فشرده ترین است
L2 - جادارتر اما کندتر
L3 - جادار، اما کندتر از دو مورد بالا
شما نباید به حافظه پنهان توجه زیادی داشته باشید زیرا جایی در دنیای واقعی ندارد. مهم ترین ملاحظات سرعت کلاک و هسته ها هستند که هنگام خرید سرور باید در نظر گرفته شوند.
با توجه به انچه گفته شد برای خرید CPU سرور باید به دو مورد سرعت کلاک و تعداد هسته توجه بیشتری داشته باشید .
برای کسب اطلاعات در مورد نمایندگی سرورhp به سایت دالمن افزار پارسه مراجعه کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.