خرید سرور و تجهیزات سرور

۳ بازديد
کامپیوترهای سرور مختلف برای کارهای مختلف استفاده می شوند. دانستن اینکه کدام نوع سیستم سرور برای شبکه خانگی یا تجاری شما بهترین است، می تواند هنگام خرید سرور در هزینه شما صرفه جویی کند.
چرا در وهله اول به سرور نیاز دارید؟ از آنجایی که تعداد نقاط پایانی از پنج یا ده کاربر فراتر می رود، مدل شبکه همتا به همتا، که در آن کامپیوترها از طریق روتر ارتباط برقرار می کنند، در نهایت ناکارآمد می شود و به یک گلوگاه تبدیل می شود. برخی از نشانه هایی که نشان می دهد شما به یک سرور اختصاصی نیاز دارید عبارتند از:
شما برنامه هایی را معرفی می کنید که نیاز به پایگاه داده ایمن دارند.
امنیت شبکه برای انطباق با صنعت یا برای سازمان مهم است.
کاربران باید به فایل ها و برنامه های مشترک دسترسی داشته باشند.
سرورهای ابری منابع ذخیره سازی داده و محاسباتی اجاره ای را ارائه می دهند که ممکن است شرکت ها به جای سخت افزار سرور خریداری کنند. این برای مشاغل کوچک یا کاربران معمولی خانگی بدون هیچ دانشی از مدیریت سرور عالی است. همانطور که یک شرکت رشد می کند، اغلب منطقی است که سرورهای فیزیکی را مستقر کنید، مدیران سرور داخلی (یا برون سپاری) را استخدام کنید، و احتمالاً از سرورهای ابری برای افزونگی یا به عنوان بخشی از یک برنامه پشتیبان استفاده کنید.
سرور کسب و کار تمام فایل‌ها، برنامه‌ها، سیستم‌عامل‌ها، برنامه‌ها و تجهیزات جانبی قابل دسترسی برای رایانه‌ها را در یک شبکه اداری ذخیره می‌کند. مدیران فناوری اطلاعات از نرم افزار سرور برای مدیریت دسترسی کاربر از طریق اطلاعات اعتبار یا احراز هویت استفاده می کنند. یک وب سرور با اینترنت روبرو می شود و داده ها، محتوا و برنامه های کاربردی را فراتر از شبکه محلی فیزیکی (LAN) در دسترس قرار می دهد.
مدیریت سرور برای شرکت های بزرگتر در دهه گذشته به شدت تغییر کرده است. اکنون، سازمان‌های متوسط و بزرگ می‌توانند با ادغام زیرساخت‌ها در یک یا چند سرور سازمانی، در هزینه‌های سخت‌افزار سرور صرفه‌جویی کنند.
سرورهای سازمانی مدرن می توانند چندین کار را با فناوری مجازی سازی انجام دهند. مجازی‌سازی سرور از نرم‌افزاری به نام Hypervisor استفاده می‌کند تا قدرت محاسباتی یک سرور فیزیکی را به چندین ماشین مجازی (VM) تقسیم کند که معمولاً در معنای IT نمونه‌ها یا کانتینرها نامیده می‌شوند. هنگامی که به مشخصات سیستم برای سرورها برای مجازی سازی نگاه می کنید، به دنبال ظرفیت حافظه (RAM) بالا و تعداد هسته های CPUو رشته های CPU باشید که همه اینها به شدت در تجمیع حجم کار نقش دارند.
دانستن چند در مورد سخت افزار سرور به شما کمک می کند تا هنگام خرید سرور و خرید قطعات سرور یا ساختن یک سرور از اجزای سازنده، مشخصات سرور را با نیازهای سیستم مرتبط کنید.
ساختار سرور استاندارد
ساختار اجزای اصلی یک سرور شبیه به یک رایانه شخصی است. از آنجایی که اکثر سرورها برای عملیات 24 ساعته در نظر گرفته شده اند. و سرورهای مجازی‌سازی دارای پردازنده‌های قدرتمند و چند هسته‌ای و فضای دیسک گسترده‌تر برای مدیریت بار محاسباتی سنگین‌تر و ذخیره‌سازی داده‌ها هستند، اجزای سرور قوی‌تر هستند.
مادربردهای سرور
سرورهای مجازی سازی دارای مادربردهایی با سوکت های LGA 2011-3هستند که از پردازنده های بزرگتر با چیپ ست X99 (برای مثال پردازنده های Intel Xeon E5و Intel Core i7 سری X) پشتیبانی می کنند که دارای چندین هسته و رشته برای اجرای ماشین های مجازی هستند. CPU های سرور AMD انواع سوکت مخصوص به خود را دارند و با اینتل سازگار نیستند. برخی از مادربردها دارای دو سوکت CPU هستند.
هنگامی که شما در مورد مقیاس پذیری در سرورها صحبت می کنید، یک نکته مهم، تعداد اسلات های موجود در مادربرد است. هر چه تعداد اسلات ها بیشتر باشد، فضای بیشتری برای گسترش وجود دارد. انواع مختلف اسلات ها شامل اسلات DIMMبرای RAM و اسلات PCI-e برای کارت های گرافیک و نسل بعدی درایوهای ذخیره سازی حالت جامد(SSD) می باشد.
حافظه سرور
بسیاری از سرورها از حافظه کد تصحیح خطا یا ECC DRAMاستفاده می کنند که تحمل خرابی داده ها را افزایش می دهد. ECC DRAM با اسلات DIMM مادربرد که برای حافظه PC استاندارد DDR4استفاده می شود، سازگار نیست.
برای استعلام قیمت رم سرور اینجا کلیک کنید.
پردازنده های سرور
تعداد هسته‌ها و رشته‌ها عملکرد پردازنده‌های سرور را تعیین می‌کند. سرعت کلاک که بر حسب گیگاهرتز اندازه‌گیری می‌شود، در سرعت اجرای دستورالعمل‌ها توسط پردازنده نقش دارد، اما از نظر عملکرد برای سرورهای مدرن، فرکانس عملکرد را اندازه‌گیری نمی‌کند. مقدار بیشتر از حافظه نهان باعث افزایش عملکرد می شود: حافظه نهان داده هایی را که به طور مکرر به آنها دسترسی دارند را برای فراخوانی سریعتر ذخیره می کند که در بسیاری از موقعیت ها عملکرد سرور را سرعت می بخشد.
شبکه سرور
هر سرور برای استفاده در شبکه در نظر گرفته شده است. ملاحظات پهنای باند مهم هستند. اجزای شبکه ناکافی باعث کاهش عملکرد سیستم می شود. برای سرورهای مجازی، یک کارت رابط شبکه دو پورت یا چهار پورت (NIC) برای اتصال بیشتر توصیه می‌شود و یک NIC 10 گیگابیتی (Gbe) عملکرد را برای محیط‌هایی با تعداد کاربران نهایی افزایش می‌دهد.
ذخیره سازی سرور (استوریج سرور)
سرورهای فایل - که گاهی اوقات سرورهای ذخیره‌سازی یا ذخیره‌سازی متصل به شبکه (NAS) نامیده می‌شوند - فضایی برای چندین هارد درایو دارند تا در صورت خرابی درایو از دست دادن اطلاعات جلوگیری کنند، پیکربندی که به عنوان آرایه RAID شناخته می‌شود. آنها طراحی شده اند تا داده ها را در اختیار مجموعه ای از کاربران نهایی قرار دهند. گروهی از سرورهای فایل که با هم در یک شبکه فضای ذخیره سازی (SAN) پیکربندی شده اند، در دسترس بودن داده ها را در شبکه های بزرگ افزایش می دهند و می توانند عملکرد برنامه را در چندین شبکه بهبود بخشند.
هارد دیسک‌های سازمانی دارای تحمل خطا و رابط سریع‌تر (SAS) نسبت به درایوهای مصرفی (SATA) هستند. هنگام خرید درایوهای ذخیره سازی حتماً به سازگاری توجه کنید، زیرا درایوهای SATA و SAS قابل تعویض نیستند. دیگر رابط‌های ذخیره‌سازی سرور عبارتند از USB 3.0 برای اتصالات درایو خارجی و Thunderbolt، رابط پرسرعت اپل.
شکل سرور (فرم فکتور سرور)
شاسی سرور در فرم های مختلف وجود دارد. MicroServer یک جعبه سرور مربعی است که معمولاً به عنوان یک سرور فایل یا NAS یا یک سرور یکبار مصرف کم مصرف استفاده می شود. از RAIDاولیه پشتیبانی می کند و معمولاً دارای یک پردازنده سرور کم مصرف است که برای یک دفتر کوچک خانگی ایده آل است. سیستم های برج شبیه رایانه های شخصی رومیزی با اندازه کامل هستند و از نظر قدرت محاسباتی و مشخصات متفاوت هستند.
شرکت های متوسط ??و بزرگ معمولا زیرساخت های فناوری اطلاعات خود را در رک های سرور ذخیره می کنند. شاسی سرور رک برای انباشتن عمودی در رک سرور طراحی شده است. اندازه گیری ابعاد برای یک سرور رک استاندارد از 1Uشروع می شود و 19 اینچ عرض و 1.75 اینچ ارتفاع دارد. سرورها از 1U-4U متغیر هستند. ارتفاع استاندارد یک کابینت سرور 42U است.
نرم افزار سرور
نرم افزار سرور با استفاده از اطلاعات اعتباری یا احراز هویت، دسترسی کاربر به بخش های مختلف زیرساخت داده را مدیریت می کند و داده ها (محتوا) را فراتر از LAN فیزیکی در دسترس قرار می دهد. Windows Server رایج ترین سیستم مدیریتی در میان متخصصان فناوری اطلاعات است که تهیه پشتیبانی را نسبتاً آسان می کند. ارزش پیشنهادی برای خرید مجوز سرور ویندوز به تکنسین‌های پشتیبانی در دسترس بستگی دارد.
سیستم‌های لینوکس، که به‌ویژه برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر محبوب هستند، با نرم‌افزار متن‌باز مدیریت می‌شوند که هزینه‌های صدور مجوز ندارد.
برای خواندن راهنمای خرید سرور فیزیکی به سایت دالمن افزار پارسه مراجعه کنید.

اجزای CPU چیست؟

۳ بازديد
پردازنده قلب و/یا مغز یک کامپیوتر و سرور است. دستورالعمل هایی را که به آن ارائه شده است را اجرا می کند. کار اصلی آن انجام عملیات حسابی و منطقی و هماهنگ کردن دستورالعمل ها با هم است. CPU سرور یکی از تجهیزات اصلی سرور در هر سازمانی می باشد که باید برای انتخاب آن حساسیت به خرج داد.
گفتنی‌ست پردازنده ‌های مقیاس ‌پذیر نسل سوم اینتل در سرورهای hp نسل G10 plus مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات کامل در مورد پردازنده ‌های مقیاس ‌پذیر نسل سوم اینتل به لینک  https://dap.co.ir/blog/articles/P2723-third-generation-intel-xeon-processors.html مراجعه کنید.
در ادامه به بررسی بخش‌های اصلی یک CPU می پردازیم:
دو جزء اصلی یک پردازنده
  • واحد کنترل — CU
  • واحد حساب و منطق — ALU
واحد کنترل — CU
واحد کنترل CU بخشی از CPU است که به هماهنگ سازی اجرای دستورالعمل ها کمک می کند. در واقع این واحد از سی پی یو می گوید چه باید کرد. طبق دستورالعمل، به فعال کردن سیم‌های اتصال CPU به بخش‌های مختلف رایانه یا سرور از جمله ALU کمک می‌کند. واحد کنترل اولین جزء CPU است که دستورالعمل پردازش را دریافت می کند.
دو نوع واحد کنترل وجود دارد:
  1. واحدهای کنترل سیم کشی شده
  2. واحدهای کنترل ریز برنامه ریزی شده
واحدهای کنترل سیمی سخت‌افزاری هستند و به تغییر در سخت‌افزار نیاز دارند تا کارکرد آن را تغییر دهند، در مقابل جایی که به‌عنوان واحد کنترل ریزبرنامه‌ریزی شده می‌توان برای تغییر رفتار آن برنامه‌ریزی کرد. CU سخت سیمی در دستورات پردازش سریعتر است در حالی که واحد کنترل ریز برنامه ریزی شده انعطاف پذیرتر است.
واحد حساب و منطقی — ALU
واحد حساب و منطق ALU همانطور که از نام پیداست تمام محاسبات حسابی و منطقی را انجام می دهد. ALU عملیاتی مانند جمع وتفریق را انجام می دهد. ALU شامل مدارهای منطقی یا گیت های منطقی است که این عملیات را انجام می دهد. اکثر گیت های منطقی دو ورودی می گیرند و یک خروجی تولید می کنند.
همانطور که گفته شد پردازنده به عنوان جزء اصلی سرور شناخته می شود و عملیات پردازش را انجام می دهد. شما می توانید برای خرید تجهیزات سرور از جمله مادربرد سرور اینجا کلیک کنید. 

CPU سرور چیست؟

۳ بازديد
CPU سرور واحد پردازش مرکزی یا CPU است که در قلب سرور قرار دارد. نقش آن انجام "چرخه های دستورالعمل" است - یعنی کار با سایر اجزای داخل یک سرور برای انجام محاسباتی که بار کاری اولیه یک سرور را شامل می شود. اینگونه است که سرورها وظایف بی‌شماری را انجام می‌دهند.
خود CPU ممکن است زیاد بزرگ به نظر نرسد و تراشه ای است که می توانید در دست بگیرید. در داخل این تراشه مجموعه کاملی از ابزارها برای اجرای محاسبات وجود دارد، مانند شمارنده برنامه، رجیستر CPU و واحد منطق حسابی (ALU). همه اینها برای انجام چرخه‌های دستورالعمل استفاده می‌شوند که می‌توانند به چهار مرحله تقسیم شوند: واکشی، رمزگشایی، اجرا و بازگردانی. به همین دلیل، چرخه دستورالعمل را چرخه fetch-decode-execute نیز می نامند.
حال به این سوال پاسخ می دهیم که چه پردازنده ای برای سرور مناسب است؟
قبل پاسخ به این سوال خوب است بدانید که شما می توانید برای استعلام قیمت و خرید قطعات سرور به سایت اینجا کنید.
برای اینکه پردازنده مناسب سرور خود را انتخاب باید فاکتورهایی را در نظر بگیرید:
سرعت کلاک: این ضریب بر حسب گیگاهرتز اندازه گیری می شود. هر چه این عدد بیشتر باشد، سرعت کلاک بیشتر می شود. پردازنده سرور شما باید بتواند محاسبات را به طور مداوم انجام دهد تا برنامه را اجرا کند.
هرچه ضریب سرعت کلاک بیشتر باشد، پردازنده سریعتر می تواند محاسبات را انجام دهد. سرعت کلاک و عرض بیت تعیین می کند که چه مقدار داده در یک ثانیه جریان می یابد.
اگر سرعت پردازنده برابر با 2.92 گیگاهرتز و عرض بیت 32 بیت باشد، به این معنی است که می تواند تقریبا 3 میلیارد واحد داده 32 بیتی در ثانیه پردازش کند. به عبارت دیگر، حتی اگر برنامه های سنگین را با این سرعت ساعت اجرا کنید، پاسخگویی عالی خواهید داشت.
هسته ها: اگر در اوایل دهه 2000 صاحب یک کامپیوتر بودید، احتمالا به یاد دارید که وقتی یک برنامه از کار می افتاد، کل سیستم از کار می افتاد. این مشکل تنها مربوط به سیستم عامل نیست، بلکه به پردازنده نیز مربوط می شود.
یک پردازنده تک هسته ای به این معنی است که نمی تواند چندین برنامه را همزمان اجرا کند. ظاهرا می توان چندین برنامه را به طور همزمان با یک پردازنده چند هسته ای پردازش کرد زیرا آنها را به چندین واحد تقسیم می کند.
اگر به طور تصادفی یکی از هسته ها خراب شد، می توانید در حین بررسی مشکل به کار خود ادامه دهید. یا می توانید سایر هسته های در حال اجرا را برای راه اندازی مجدد کرنل متخلف خاموش کنید.
Thread count: این عامل به تعداد پردازنده هایی که یک تراشه می تواند به طور همزمان کنترل کند، اشاره دارد. تعداد thread ها بسیار شبیه به تعداد هسته ها است. در عین حال، یک پردازنده با قابلیت چند رشته ای به این معنی است که به یک هسته اجازه می دهد تا دو رشته ایجاد کند.
کش: از کش برای افزایش سرعت دسترسی به دستورالعمل ها و داده ها بین پردازنده و رم استفاده می شود. سه نوع کش وجود دارد:
L1 سریعترین و فشرده ترین است
L2 - جادارتر اما کندتر
L3 - جادار، اما کندتر از دو مورد بالا
شما نباید به حافظه پنهان توجه زیادی داشته باشید زیرا جایی در دنیای واقعی ندارد. مهم ترین ملاحظات سرعت کلاک و هسته ها هستند که هنگام خرید سرور باید در نظر گرفته شوند.
با توجه به انچه گفته شد برای خرید CPU سرور باید به دو مورد سرعت کلاک و تعداد هسته توجه بیشتری داشته باشید .
برای کسب اطلاعات در مورد نمایندگی سرورhp به سایت دالمن افزار پارسه مراجعه کنید.

5 نکته مهم برای خرید سرور

۵ بازديد
خرید تجهیزات سرور نیاز به دانش و تجربه زیادی دارد. به خصوص سرورها که دسته بندی های زیادی دارند و در فناوری های مختلفی ارائه می شوند. هر سرور فیزیکی برای نیازهای تجاری و خصوصی خاص طراحی شده است. به همین دلیل خرید سرور فیزیکی امری بسیار تخصصی است. در این مقاله به 5 اشتباه رایجی می پردازیم که معمولاً هنگام خرید سرور توسط افراد کم تجربه رخ می دهد. 
 
عجله در فرآیند برنامه ریزی و انتخاب سرور
نیازهای تجاری اغلب وقت کمی برای تحقیق در مورد مشخصات سرور در اختیار ما می گذارد. در حالی که قبل از خرید سرور باید زمان و توجه زیادی را صرف درک کامل نیازهایی کنیم که برای رفع آنها نیاز به سرور جدید داریم. به عنوان مثال، به اشتراک گذاری فایل و پشتیبان گیری به طور کلی به قدرت پردازش سرور میزبان سیستم ایمیل یا پایگاه داده بستگی ندارد. برای مشاوره خرید سرور و دریافت قیمت سرور روی لینک کلیک کنید تا بتوانید این مرحله را که مهمترین مرحله انتخاب است طی کنید.
 
خرید سرور بر اساس قیمت
سرور را فقط بر اساس قیمت نخرید. بسیاری از کسب و کارها برای کاهش هزینه های اولیه خود، یک سرور اصلی و کم قدرت خریداری می کنند. این کار باعث افزایش زمانی که پرسنل پشتیبانی برای پیکربندی و انجام تعمیرات و ارتقاء مستمر سرور صرف می‌کنند و در نهایت هزینه‌ها افزایش می‌یابد و عملکرد سرور لازم را مشاهده نمی‌کنید.
همچنین باید به سازگاری قطعات با یکدیگر توجه کنید. خرید یک واحد کامل که از نظر سازگاری و قابلیت اطمینان آزمایش شده است و شامل یک بسته پشتیبانی مناسب است، به کارکنان پشتیبانی اجازه می دهد تا بر روی مسائل مهم تجاری تمرکز کنند.
بهتر است سرور مورد نیاز خود را امروز و در یک یا دو سال دیگر در نظر بگیرید، سپس پیکربندی های متعدد از چندین فروشنده را مقایسه کنید. در این صورت می توانید خرید مناسب تری انجام دهید.
 
قربانی کردن مقیاس پذیری
مقیاس پذیری سرور به این معنی است که می توان اجزای جدیدی را بدون کاهش عملکرد سرور به سرور اضافه کرد. بنابراین باید سروری را انتخاب کنید که در آینده علاوه بر رفع نیازهای فعلی شما قابل ارتقا باشد.
فرض کنید امروز تصمیم گرفته اید برای رفع نیازهای تجاری خود یک سرور برج خریداری کنید. پس از یک کمپین فروش موفق، پایگاه مشتریان شما در عرض شش ماه به سرعت رشد خواهد کرد. شما اکنون در حال بررسی یک سیستم مدیریت منابع مشتری (CRM) هستید تا نیازهای مشتریان فعلی و جدید را برآورده کرده و به جذب سرنخ های جدید ادامه دهید. در این صورت سروری که اخیرا خریداری کرده اید نمی تواند از سیستم جدید پشتیبانی کند و باید به فکر خرید سرور جدید باشید. بنابراین، صرف کمی پول بیشتر برای خرید سرور می تواند منجر به انعطاف و ثبات در شبکه شما و بازگشت سرمایه بهتر در دراز مدت شود.
 
درک نادرست از اجزا و مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری
از نظر سخت افزاری سرور شما باید از پردازنده های سرور مخصوص استفاده کند نه از پردازنده های دسکتاپ. پردازنده های مخصوص سرور برای پشتیبانی از عملکرد و توان عملیاتی مورد نیاز در یک سرور طراحی شده اند. نمونه هایی از این پردازنده ها عبارتند از Intel Xeon و AMD Opteron.
علاوه بر این، یک سرور با کارایی بالا که فقط از یک پردازنده استفاده می کند، معمولاً فاقد قدرت محاسباتی مورد نیاز برای برنامه های کاربردی پیشرفته است.
همچنین ترجیح داده می شود سخت افزاری که قصد خرید آن را دارید با سیستم عامل مورد نظر شما سازگار باشد. برخی از پردازنده ها فقط با سیستم عامل های خاصی بهترین کار را می کنند، بنابراین این را در نظر داشته باشید.
حتی با وجود یک سرور با سخت افزار مورد نیاز، ممکن است با استفاده از ابزارهای مدیریتی غیر ضروری و ناکارآمد، پول و زمان بیشتری را تلف کنید.
توجه داشته باشید که یک نرم افزار مدیریت خوب دارای ویژگی های زیر است:
کنترل و مدیریت کل زیرساخت فناوری اطلاعات (فیزیکی و مجازی) از طریق یک کنسول واحد، داشتن یک رابط وب کاربر پسند برای استقرار سریع تنظیمات سرور ویژگی هایی مانند به روز رسانی منظم و امنیت بسته های پشتیبانی و نگهداری
 
نخواندن متن دقیق بسته های پشتیبانی و گارانتی
اکثر کسب و کارها به شبکه ای نیاز دارند که مدیریت آن آسان، قابل اعتماد باشد و مجبور نباشد ساعت ها تماس تلفنی پشتیبانی شبکه را تحمل کند.
 
برای مطالعه کامل راهنمای خرید سرور فیزیکی به سایت دالمن افزار پارسه مراجعه کنید. 
شرکت دالمن افزار پارسه از معتبرترین واردکنندگان سرور و قطعات سرور در ایران می باشد که شما می توانید برای خرید سرور و تجهیزات سرور به این شرکت مراجعه کنید. از قطعات مهم سرور که باید هنگام خرید سرور فیزیکی در انتخاب آن دقت کافی داشته باشیم حافظه ssd سرور می باشد. شما می توانید برای خرید و استعلام موجودی حافظه ssd سرور اینجاکلیک کنید.

چگونه بهترین سرور را برای یک تجارت کوچک انتخاب کنیم؟

۳ بازديد
فکر می کنم شما با من موافق هستید که انتخاب بهترین سرور برای یک کسب و کار کوچک می تواند یک فرآیند دشوار باشد. با بسیاری از انواع سرورها، پردازنده ها، هارد دیسک و گزینه های دیگر برای انتخاب، تقریبا غیرممکن است که بدانید از کجا شروع کنید. برای خرید و انتخاب بهترین سرور فیزیکی با قیمت مناسب می توانید با کارشناسان شرکت دالمن افزار پارسه با شماره 43629-021 تماس بگیرید.
اما اگر مرحله به مرحله پیش بروید می توانید انتخاب خوبی داشته باشید.
از سرورهای تجاری می توان برای موارد زیر استفاده کرد:
میزبانی ایمیل امن
اشتراک گذاری فایل
فضای ذخیره ابری
میزبانی وب سایت یا فروشگاه تجارت الکترونیک
میزبانی برنامه های SaaS مانند مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت فاکتور، مدیریت کارکنان، یا نرم افزار برنامه ریزی و همکاری.
پشتیبانی از چندین سرور مجازی
پشتیبان گیری از داده های کسب و کار
ذخیره و همکاری روی اسناد
ارائه دسکتاپ مجازی به کارمندان
یک سرور کسب و کار کوچک می تواند تمام این خدمات و موارد دیگر را تامین کند. یک سرور قدرتمند قادر است از همه آنها به طور همزمان پشتیبانی کند، اگرچه تقسیم عملکرد بین چندین سرور کوچکتر، به جای قرار دادن همه تخم مرغ ها در یک سبد، مزایایی دارد.
برای خرید سرور hp می توانید اینجا کلیک کنید. 
چگونه یک سرور کسب و کار کوچک انتخاب کنیم؟
برای انتخاب سرور باید مراحل زیر را طی کنید:
مرحله 1: مشخصات سرور را بر اساس برنامه هایی که می خواهید اجرا کنید تحقیق کنید.
مرحله 2: بهترین مکان سرور کسب و کار کوچک را تعیین کنید
مرحله 3: بودجه سرورهای تجاری خود را محاسبه کنید
مرحله 4: نوع سرور خود را انتخاب کنید
اگر تصمیم گرفته اید که می خواهید سرور خود را در یک مرکز داده میزبانی کنید، باید تصمیم بگیرید که از کدام نوع سرور استفاده کنید.
مرحله 5: سرور خود را سفارش دهید و شروع کنید
اکنون که نیازهای منابع، بودجه، نوع سرور و موارد دیگر را مشخص کرده اید، آماده سفارش سرور جدید تجاری کوچک خود هستید.
شما می توایند برای مطالعه راهنمای خرید سرور فیزیکی به آدرس https://dap.co.ir/blog/articles/P2715-physical-server-buying-guide.html مراجعه کنید.